Skriv tekster som engasjerer leserne!

Lær strategiene for å skrive tekster som gjør at leserne sier "Det var akkurat dette jeg trengte, hvordan visste du det?". 

Påmeldingen er stengt. Kurset åpner 3. februar 2020.

Meld deg på ventelisten for å få påminnelser

Jeg vet at ditt største ønske er å ha engasjerte lesere. At tekstene du skriver treffer dem, og gjør at de kommenterer, liker og sender deg e-poster.

At leserne sier ting som "Dette trengte jeg akkurat nå, hvordan visste du det?"

Det går an. Du kan klare å få slike kommentarer.

Men for å klare det, må du vite hvem leserne dine er. Du må vite hva de drømmer om. Hva de lurer på. Hva som holder dem våken om natten. 

Du må vite hva de ønsker og trenger fra deg, og hvordan du kan hjelpe dem.

Når du vet det, kan du skrive tekster som treffer dem og skaper følelser. Tekster som gjør leserne takknemlige. Som gjør at de legger igjen kommentarer som dette:

Vil du også få slike kommentarer? Da må du vite disse tingene.

Du må vite det hvis du vil ha flere følgere på sosiale medier. Du må vite det hvis du vil ha flere som leser bloggen din. Du må vite det hvis du vil ha mer engasjement og suksess.

For å oppå disse tingene, må du fokusere på leserne og følgerne dine. Ikke deg selv.

Du kan ikke skrive for deg selv. Du må skrive for leserne.

I Skrivemaskinen skal jeg lære deg hvordan du gjør det.

"Å skrive mer strukturert gir bedre innlegg. Jeg har etter at jeg begynte på kurset hatt et innlegg som førte til at helseminister Bent Høie endret en forskrift, og jeg fikk mye mediedekning. Jeg skrev også et innlegg om sommerkroppen på bloggen og Instagram som fikk stor oppmerksomhet, og det ble en artikkel i KK av det. Så jeg vil si at jeg har blitt flinkere til å skrive innlegg som «treffer» de jeg vil de skal treffe. "

Laila Didriksen
Kommuneoverlege og blogger på casadidriksen.no

Skap mer engasjement-planen

Med fire enkle steg, kan du gå fra frustrert og stresset til trygg og stolt over tekstene du skriver.

1. Kjøp Skrivemaskinen

Du har evig tilgang til kurset, og kan ta det igjen og igjen

2. Ta kurset i ditt eget tempo

Jobb med det når du har tid, det er ingen deadlines

3. Følg strategiene du får

Effektive strategier du kan bruke allerede fra dag én

4. Se at resultatene kommer

Du vil få mer engasjement og oppleve at tekstene blir bedre

"Skrivemaskinen er utrolig nyttig og lærerikt selv om du ikke har blogg, fordi det er jo egentlig ikke et «bloggkurs». Jeg vil heller kalle det et «strategi- og mestringskurs for godt innhold i blogg og sosiale medier», fordi man lærer så utrolig mye mer enn bare å skrive."

Nina Lyseggen
ninalyseggen.no

Dørene til Skrivemaskinen åpner om:

00

DAGER

00

TIMER

00

MINUTTER

00

SEKUNDER

Dette vil kurset gi deg:

BEDRE STRUKTUR

Å vite hvordan et blogginnlegg skal bygges opp og hvordan gode tekster og setninger er formulert, vil gi deg et rammeverk som forenkler alt du skriver.

BEDRE STRATEGIER

Med konkrete råd vil du oppleve at du får en helt ny verktøykasse for hvordan du kan få mer engasjement og bygge en suksessfull blogg som tiltrekker seg målgruppen.

MER SELVTILLIT

Når du lærer hva målgruppen din vil ha, hvordan tekster bygges opp og konkrete strategier for å engasjere leserne, vil du føle deg tryggere på tekstene du skriver. 

"Før jeg begynte å bruke Skrivemaskinen skrev jeg veldig personlige og til dels utleverende historier om meg selv. I kurset lærte jeg å fokusere på leseren, og hva hun trenger. Det å skulle hjelpe og å fokusere på hva de vil ha og hva de trenger gjorde at jeg greide å omsette mine egne personlige erfaringer til tekster som også kunne være nyttige for andre. Tekstene før og etter kurset kan ikke sammenlignes – det er som natt og dag."

Sigrid Hallanger
etenkeltliv.no

Dette får du når du blir med i Skrivemaskinen

Alt ligger klart og venter på deg i kursportalen, og du får tilgang fra det øyeblikket du melder deg på. Du har tilgang til kurset så lenge det eksisterer og kan ta det helt i ditt eget tempo.

27 videoer med tips og strategier

Du får 27 leksjoner fordelt på 6 moduler. Leksjonene foregår på video, og du får også arbeidsark og lydfiler du kan laste ned.

Forklarende eksempler

Leksjonene er proppet med eksempler på strategiene og tipsene jeg snakker om, hentet fra ekte blogger og profiler.

Verdifulle arbeidsark

Du får en mengde guider og arbeidsark du kan laste ned, som vil hjelpe deg med kurset og oppgavene.

Samfunn og mini-masterclass

Du får bli med i en eksklusiv FB-gruppe hvor jeg svarer på spørsmål hver dag, og har live mini-masterclass hver måned.

Her er nøyaktig hva du vil lære i kurset

Mange kurs gir deg tilgang kun i ett år. Slike begrensninger har ikke jeg. Du kan ta kurset helt i ditt eget tempo, og mister ikke tilgangen. Klikk på hver modul for å se alt innholdet du får evig tilgang til.

Det kan være utfordrende å drive en blogg, og her tar jeg opp noen av de mest vanlige hindringene vi møter.

  • Det er vanlig å føle at andre er bedre enn deg
  • Hvorfor perfeksjonisme er din største fiende
  • Er det medfødt å skrive bra, eller kan alle skrive gode tekster?
  • Hvordan du kommer i gang med bloggingen, enten du er ny eller har hatt en lengre pause.

Vi begynner med det grunnleggende: Å finne målgruppen din. Å vite hvem du skriver for, vil gjøre alt så mye enklere!

  • Vi ser på hvorfor du må vite hvem målgruppen din er, og hvordan det hjelper deg til å skrive gode tekster.
  • Før vi ser på hvem som er målgruppen din, er det nødvendig å snakke om hvordan de påvirker bloggen din. Hvordan kan målgruppen hjelpe deg til å lage bedre innhold?
  • Nå er det nok teori, nå skal du finne DIN målgruppe! Du får en grundig forklaring på hvordan du finner målgruppen din.
  • Du får konkrete tips og råd til hvordan du kan finne innhold leserne dine vil ha, og som vil skape engasjement.

Nå som du vet hvem du skriver for, skal vi begynne å jobbe med tekst og innhold. Vi begynner med struktur, oppbygging og strategi.

  • Det finnes en oppskrift for nøyaktig hva et blogginnlegg bør ha og hvordan det bør bygges opp. Du får en detaljert beskrivelse og mange eksempler på hvert element.
  • Når du skriver tekster, er det fire faser du bør gå igjennom. Her får du se hva de er, og du får tips til hva du bør gjøre.
  • Hvis du ønsker å lage godt innhold, er du helt nødt til å ha en innholdstrategi. Jeg viser hvordan du lager en innholdstrategi til din blogg, og hva den bør inneholde.
  • Vi ser på vanlige feil mange gjør med tekstene sine, og du får eksempler som illustrerer og forklarer.
  • Kommaregler. Ikke det gøyeste eller enkleste temaet i verden, men jeg tar det ned på så enkelt nivå som mulig for å forklare de syv mest vanlige kommareglene.

Nå skal vi gyve løs på konkrete tips til hvordan du gjør tekstene bedre og mer engasjerende.

  • Du får 11 virkemidler du kan bruke for å skrive bedre tekster, med utallige eksempler fra virkeligheten.
  • Du får gode og helt konkrete tips til hvordan du kan skape engasjement med tekstene dine.
  • Titler er noe av det viktigste du skriver, og du får vite hva som utgjør en god tittel. I tillegg får du en mal på 6 typer titler du kan bruke, som alltid fungerer godt.
  • Å skrive med din skrivestemme er en av nøklene til å få lesere som digger deg. Jeg hjelper deg til å finne din skrivestemme.
  • Å redigere en tekst er et viktig steg i skrivingen, det kan gjøre teksten din mye bedre. Her lærer du hvordan du redigerer teksten din, og tips og forslag til hva du kan gjøre og forbedre.
  • Å skrive så innholdet ditt kommer høyt på Google er en egen vitenskap. Du lærer hva SEO er, og hvordan du gjør så innholdet ditt blir funnet når noen googler det du skriver om.

Gode tekster er viktig på mer enn bare bloggen din. Nå skal vi gyve løs på sosiale medier.

  • Sosiale medier er ikke bare sosiale medier. Du lærer hvorfor forskjellige kanaler trenger forskjellig innhold.
  • Du får 9 tips til hvordan du kan gjøre innholdet på sosiale medier mer engasjerende, så du får flere kommentarer og likes.
  • Vi går i dybden på Facebook. Vi ser på både sider og grupper, og hvordan du kan bruke kanalene så godt som mulig.
  • Vi går i dybden på Instagram. Vi ser på feeden og stories, og hvordan du kan utnytte en av de beste plattformene for engasjement.

Epost og salgssider er viktige kanaler for å bygge opp bloggen din, og trenger også gode tekster.

  • En epostliste er essensielt for å bygge bloggen din, og særlig hvis målet er å tjene penger. Men hva skal du skrive, og hvordan?
  • Hvordan får du abonnentene til å åpne epostene dine? Gode emnefelt er helt essensielt.
  • Hvordan får du folk til å kjøpe noe? Salg er psykologi, og du vil lære hva som trigger salg, og hvordan du kan skrive så du frister leserne til å kjøpe.
  • Du vil få en forklaring og gjennomgang av hva en salgsside bør inneholde, med eksempler.

Her vil du få noen gode tips og råd du kan ta med deg tilbake til hverdagen, når kurset er over. 

  • Det er viktig å ha teknikker og verktøy for å takle stress og travle perioder. Jeg deler mine erfaringer med stress og tips og råd som hjelper meg i hverdagen.
  • Noen ganger står vi helt fast, og klarer ikke å skrive noe. Hva gjør du når skrivesperren setter inn? Jeg har noen anbefalinger og tips som kan få deg i gang igjen.

Se omvisning fra kursportalen!

Bli med inn i kursportalen og se nøyaktig hva du får og hva du vil lære!

Dørene til Skrivemaskinen åpner om:

00

DAGER

00

TIMER

00

MINUTTER

00

SEKUNDER

"Før skrev jeg mer tilfeldig. Det tok ofte lang tid før jeg publiserte, og noen innlegg ble aldri publisert fordi jeg følte det ikke var bra nok. Nå har jeg lært at det er godt nok. Jeg er blitt mer strukturert, planlegger bedre og publiserer mer jevnlig. Jeg har til og med fått kunder til å kontakte meg fordi de kjenner seg igjen i det jeg skriver. Det er stort, fordi det er det jeg ønsker å oppnå med tekstene."

Kari S. Haaland
@karihaaland

Du får verdifulle sjekklister og arbeidsark

"Jeg ELSKER arbeidsarkene. De er meget godt utarbeidede, de får meg til å gå gjennom steg for steg de tingene som jeg VET at jeg burde ha koll på, men liksom aldri helt klarer. De får meg til å måtte sette ting i system - akkurat det jeg trenger! De fikk meg virkelig til å tenke gjennom hvordan jeg ønsket å drive bloggen videre"

Maiken Walle
sunnstart.no

Når du kjøper kurset får du også disse bonusene:

1. Få mer trafikk til bloggen med Pinterest

Det er snart en million nordmenn som bruker Pinterest, men altfor få bruker det til å promotere bloggen sin. Det kan bidra med flere tusen klikk i året, hvis du bruker det riktig. I denne bonusen viser jeg deg hvordan du får mest mulig ut av Pinterest for bloggen din.  

2. Slik skriver du en pressemelding

Lær hvordan du kan få media til å skrive om deg og din blogg, butikk eller ditt produkt. Å skrive en god pressemelding er en vitenskap, og i denne bonusen får du vite alt du trenger for å skrive en pressemelding som fenger journalistens oppmerksomhet.

3. Skriv en god om meg-side

Om meg-siden er en av de mest leste og mest populære sidene på bloggen din. De aller færreste utnytter det potensialet. I denne bonusen vil du lære at om meg-siden egentlig ikke handler om deg, og jeg viser deg hva du bør skrive og hvordan.

4. Privat Facebookgruppe med eksklusiv hjelp

Min lærestil er veldig grundig og jeg liker å støtte og hjelpe deg hvert eneste steg på veien. For å kunne være enda mer til stede og støtte deg enda bedre, får du som kjøper kurset også tilgang til en privat Facebookgruppe kun for studentene i kurset. Jeg er til stede hver dag, og svarer på spørsmål og kommer med innspill og tilbakemeldinger. Jeg har også livesending en gang i måneden hvor jeg underviser i et tema. Det er en mini-masterclass.

Dørene til Skrivemaskinen åpner om:

00

DAGER

00

TIMER

00

MINUTTER

00

SEKUNDER

"Før hadde jeg ikke noe klart mål med hva jeg ville si til leserne. Jeg følte meg tidvis rådvill. Nå har jeg blitt mer bevisst på at jeg må ha en strategi og en mening bak det jeg gjør. Jeg følte det ikke som et problem før, men i ettertid er det lett å se at det faktisk var et problem. Med gode planer, har jeg blitt flinkere til å jobbe i bolk og gjøre en ting skikkelig om gangen, i stedet for å prøve å gjøre alt på en gang."

Kathinka Thors
vilbligravid.no og enestaaendemor.no

Hei, jeg er Lene! Jeg driver Blogg Bedre, og gleder meg til å hjelpe deg

Helt siden jeg gikk ut av Liverpool John Moores University i England som journalist i 2004, har jeg jobbet med tekst og språk. Både som journalist, tekstredigerer og kommunikasjonsrådgiver. Man lærer mye av å jobbe med tekster hele dagen, hver dag. Gjøre dem bedre, forenkle og skrive om, analysere avsnitt og rekkefølge, faktasjekke, skrive titler og tenke sammenhenger. 

I løpet av mine mer enn 15 år som journalist, har jeg jobbet i Fædrelandsvennen, Side2/Nettavisen og Egmont. De siste 5 årene jobbet jeg som kommunikasjonsrådgiver i Norges Astma- og Allergiforbund, hvor jeg lagde sosiale medier-strategier og jobbet med pressen. Jeg har vært på både NRK Dagsrevyen, TV 2 Nyhetene og God Morgen Norge, i tillegg til utallige intervjuer i nettaviser, aviser og på radio.

Nå driver jeg Blogg Bedre, og lever av og for å hjelpe bloggere som deg, som synes det er vanskelig å skrive gode tekster og å bygge opp en suksessfull blogg og sosiale medier. Jeg gir deg strategier du enkelt kan følge slik at du kan kose deg med skrivingen og publisere tekster du er stolt over og som engasjerer målgruppen.

"Før jeg kjøpte kurset lurte jeg på om det ville være verdt prisen. Hadde det noe å lære meg? Jeg kan jo skrive, jeg… Bekymringene var ubegrunnet. Jeg har lært mye. Så langt har kurset vært verdt hver krone. Har du som mål å tjene penger på bloggen? Da vil du fort tjene inn disse kronene."

Ann Katrin Johansen
fortelldettilovanda.com

Spørsmål andre har stilt:

Nei. Noe av innholdet er spesifikt rettet mot å skrive for en blogg, men det meste av strategiene og tipsene du lærer i kurset kan brukes i alle kanaler, enten du kun fokuserer på Instagram, eller du selger artikler til magasiner. Det er for eksempel like viktig å vite hvem målgruppen er og hva de vil ha på sosiale medier, som på en blogg.

For alltid! Eller i alle fall så lenge kurset eksisterer. Det er ingen begrensninger, og du kan ta det helt i ditt eget tempo. Du kan gjerne gå tilbake og ta det på nytt om ett år, eller tre. Jeg anbefaler faktisk at du gjør det, det er lurt å oppdatere målgruppe og strategiene du bruker jevnlig.

Du får tilgang til Skrivemaskinen med en gang du melder deg på, og da ligger alt innholdet og venter på deg. Du kan jobbe deg igjennom kurset i det tempoet du selv vil. 

Det er ingen tidsfrister. Ingen deadlines du må rekke.

Jobb når du har tid og lyst. Du mister ikke tilgangen, og kan bruke den tiden du trenger.

Sannheten er at du kan sikkert finne akkurat det du vil på nettet. Men det betyr ikke at det vil være satt opp i en logisk rekkefølge, og med steg for steg gjennomgang av hva du bør gjøre. Det er heller ikke alt som ligger på nettet som kommer fra personer man kan stole på. I Skrivemaskinen lærer jeg i tillegg bort strategier jeg selv har kommet fram til, som er basert på mine egne meninger og erfaringer. De finner du ikke på nettet.

Jeg føler meg helt trygg på at du vil oppleve forbedringer ved hjelp av dette kurset. Men, hvis du mot formodning ikke skulle oppleve forbedringer, kan du få pengene tilbake. 

Ta kurset, og bruk og gjennomfør de strategiene og teknikkene du lærer. Hvis du kan vise meg at du har gjort det jeg lærer deg og at det ikke fungerer, kan du ta kontakt innen 30 dager så gir jeg deg pengene tilbake.

Les kriteriene for å heve kjøpet i betingelsene.

Innholdet i kurset Skrivemaskinen og i medlemsportalen Blogg til Business er helt forskjellig. Her i Skrivemaskinen fokuserer jeg på strategier for å skape engasjement, skrive gode tekster og bygge opp blogginnlegg. I medlemsportalen fokuserer jeg på å bygge opp en måte å tjene penger på bloggen. Kurset og medlemsportalen passer sammen, gode tekster som engasjerer er også viktig for å tiltrekke seg kunder. Du kan derfor gjerne både ta kurset og være medlem i portalen, du vil ikke få det samme innholdet begge steder. Siden det ikke er det samme innholdet har rekkefølgen heller ingenting å si. Du kan ta kurset uavhengig av medlemsportalen.

Du har 30 dagers garanti

Prøv Skrivemaskinen, og hvis det du lærer ikke fungerer, kan du få pengene tilbake

Jeg vet at strategiene du lærer i kurset fungerer, fordi det er ting jeg selv gjør på min blogg og i mine kanaler. Alt innholdet i kurset er basert på mine erfaringer, og er i tillegg grundig testet av andre deltakere.

Jeg lærer ikke bort noe jeg ikke selv bruker og har testet. Derfor er jeg helt trygg på å tilby deg 30 dagers garanti. 

Det er enkelt. Ta kurset, og bruk og gjennomfør de strategiene og teknikkene du lærer. Hvis du kan vise meg at du har gjort det jeg lærer deg og at det ikke fungerer, kan du ta kontakt innen 30 dager så gir jeg deg pengene tilbake.

Les kriteriene for å heve kjøpet i betingelsene.

Påmeldingen åpner igjen 3. februar 2020

"Yes! Jeg er klar til å investere i meg selv og bloggen min, og vet at jeg kan få pengene tilbake hvis kurset ikke forbedrer innholdet mitt*"

BETAL OVER 3 MÅNEDER

1800 KR

3 BETALINGER Á 1800 KRONER

Tilgang til kurset Skrivemaskinen

Privat Facebookgruppe

Bonus: Få mer trafikk fra Pinterest

Bonus: Slik skriver du om meg-siden

Bonus: Slik skriver du pressemelding

PÅMELDINGEN ER STENGT

ÉN BETALING

4997 KR

BETAL HELE PÅ EN GANG

Tilgang til kurset Skrivemaskinen

Privat Facebookgruppe

Bonus: Få mer trafikk fra Pinterest

Bonus: Slik skriver du om meg-siden

Bonus: Slik skriver du pressemelding

PÅMELDINGEN ER STENGT

PREMIUM

8497 KR

MAKS 3 PLASSER

Personlig oppfølgningssamtale (varighet: 1 time)

Tilbakemelding på to blogginnlegg

Tilgang til kurset Skrivemaskinen

Privat Facebookgruppe

Bonus: Få mer trafikk fra Pinterest

Bonus: Slik skriver du om meg-siden

Bonus: Slik skriver du pressemelding

PÅMELDINGEN ER STENGT

* Garantien gjelder i 30 dager fra du kjøper kurset. Du må gi beskjed til meg via e-post før det har gått 30 dager for at garantien skal gjelde. Les betingelsene for å heve kjøpet her.

"Jeg har ikke blogg, men jobber via Facebook og Instagram. Derfor var jeg bekymret for at kurset skulle være rettet kun mot dem med blogg. Men å lære å skrive engasjerende tekster som når ut til de jeg ønsker å tiltrekke meg er nyttig, også for meg. Det har jeg fått hjelp til å bli bedre på i Skrivemaskinen. Hvis en god tekst som treffer ditt publikum er viktig i din business, så er dette kurset for deg!"

Kari S. Haaland
@karihaaland
Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.